«Ελέω Θεού Βασιλεία » καταργούμε το άρθρο 3 του Συντάγματος?

Του Νικήτα Απόστολου

Ο κ. Φίλης, κρίνοντας απόφαση του ΣτΕ, χωρίς να μας πληροφορήσει για το περιεχόμενο του σκεπτικό της, ισχυρίστηκε σήμερα στην ΕΡΤ1, ότι η αναφορά στο προοίμιο του συντάγματος στην Αγία Τριάδα είναι επιστροφή στον μεσαίωνα και την παρομοίασε με την αναφορά στην «ελέω θεού Βασιλεία». Ισχυρίστηκε ακόμη ότι το άρθρο 3 του Συντάγματος πρέπει να καταργηθεί.

Ο κ. Φίλης υπερηφανεύτηκε περαιτέρω ότι είναι αριστερός και δημοκράτης.
Τίποτε από αυτά δεν ανταποκρίνεται στην ορθότητα των πολιτικών μας πραγμάτων και την αλήθεια των πραγματικών αναγκών της χώρας.

  1. Το προοίμιο του συντάγματός μας υιοθετήθηκε από την Α΄ Εθνική Συνέλευση της Επιδαύρου τον Ιανουάριο του 1822 στο «προσωρινό πολίτευμα της Ελλάδος» και έκτοτε υπάρχει σε όλα σχεδόν τα επόμενα κείμενα των συνταγμάτων της χώρας μας, οπότε μπορούμε να πούμε ότι αποτελεί πλέον συνταγματικό εθιμικό κανόνα. Περαιτέρω το προοίμιο είναι η νομική αποκρυστάλλωση και ενός των λόγων της εθνεγερσίας του 1821 που λαϊκά περιλαμβανόταν στη φράση ότι ο αγώνας εκείνος γινόταν και «για του Χριστού την Πίστη την Αγία».

  2. Τα συντάγματα αν όχι όλων, πάντως των περισσοτέρων ευρωπαϊκών χωρών είναι ψηφισμένα στο όνομα κάποιας υπερκείμενης και υπερδικαιικής αρχής, που απηχούν κυρίως την εθνική ιδιαιτερότητα του συγκεκριμένου λαού. Το έθνος μας εδώ και 2000 χρόνια έχει εναγκαλισθεί την Χριστιανική Πίστη και αυτήν ορθά την διακηρύττει στο ποιο επίσημο κείμενό του το Σύνταγμα.

  3. Ο Ελληνικός Λαός ταυτισμένος στην ιστορική του πορεία με την Εκκλησία του Χριστού, θέλει να διασφαλίσει την αταλάντευτη ορθόδοξη πίστη του από την οποιαδήποτε παρεκτροπή από τα δόγματά της, γι΄ αυτό καλώς υπάρχει η διάταξη του άρθρου 3, που θεσμοθετεί το αναπόσπαστο της ένωσής της δογματικά με όλες τις ορθόδοξες Εκκλησίες, την τήρηση των αποστολικών και συνοδικών κανόνων και ως προς την διοίκηση της Εκκλησίας της Ελλάδος την τήρηση των διατάξεων του Πατριαρχικού Τόμου του 1850 και της Συνοδικής Πράξεώς του του 1928. Επειδή στα νομικά κείμενα δεν πρέπει να υπάρχουν περιττοί πλεονασμοί η διάταξη που περιέχεται στο άρθρο «διοικείται υπό της Ιεράς συνόδου των εν ενεργεία Αρχιερέων και της εκ ταύτης Διαρκούς Ιεράς Συνόδου συγκροτουμένης ως ο καταστατικός χάρτης της Εκκλησίας ορίζει», κατά την γνώμη μου πρέπει να απαληφθεί, στην όποια αναθεώρηση του Συντάγματος οποτεδήποτε ήθελε γίνει, ι για τους εξής λόγους.

α) Η διάταξη είναι αντιφατική ως προς το σύνολο του όλου άρθρου. Αυτό προκύπτει από το γεγονός ότι στο άρθρο 3 ορίζεται : Αφ’ ενός ότι η διοίκηση της Εκκλησίας της Ελλάδος πρέπει να γίνεται με τήρηση των διατάξεων του Πατριαρχικού Τόμου του 1850. Δηλαδή η Εκκλησία της Ελλάδος να έχει ως ανώτατο διοικητικό της όργανο την Ιερά Σύνοδο των Επισκόπων, προσκαλουμένων διαδοχικά κατά την τάξη των πρεσβείων, με πρόεδρό της τον Επίσκοπο Αθηνών, αλλά και να διοικείται σύμφωνα με τους ιερούς κανόνες, ελεύθερα και ακώλυτα από κάθε κοσμική (πολιτική) επέμβαση. Αφ΄ετέρου δε και κόντρα προς τα ανωτέρω στο ίδιο άρθρο θεσπίζεται από την κοσμική (πολιτική) εξουσία, ο τρόπος διοίκησης της Εκκλησίας.

β) Η διάταξη είναι περιττή αφού θεσμοθετεί για την διοίκηση της Εκκλησίας τα αυτά που θεσπίζονται με τον Πατριαρχικό Τόμο.

γ) Σημειολογικά εμφανίζεται η Εκκλησία ως μια συλλογική οντότητα της κοινωνίας, που εξουσιάζεται από την Πολιτεία, αφού αυτή της καθορίζει τον τρόπο διοίκησής της.
Επομένως, η συνταγματική διάταξη που καθορίζει τον τρόπο διοίκησης της Εκκλησίας και αντιφατική είναι και περιττή και σημειολογικά δεν στέλνει προς τους πολίτες σωστό μήνυμα σχετικά με το κύρος της Εκκλησίας.

  1. Το πόσο δημοκράτης και πόσο αριστερός είναι ο κ. Φίλης το απέδειξε με πράξεις: Δεν σεβάστηκε την θέληση του Λαού όπως εκφράστηκε με δημοψήφισμα της 5 Ιουλίου του 2015 με το οποίο είπε ΟΧΙ στα μνημόνια και που ως βουλευτής ψήφισε τον νόμο 4334/2015 (Φ.Ε.Κ. 80/16-7-2015 Τ.Α.) στον οποίο χαρακτηριστικά αναφέρεται επί λέξει: “Η κυβέρνηση πρέπει να συσκέπτεται και να συμφωνεί με τους θεσμούς για όλα τα σχέδια νόμου στους σχετικούς τομείς, με επαρκές χρονικό περιθώριο πριν την υποβολή τους για δημόσια διαβούλευση ή το κοινοβούλιο….” Δηλαδή ψήφισε διάταξη με την οποία το κράτος μας, έχασε έμμεσα την αφεαυτής αυτοδυνάμως επιβαλλομένη ενιαία αδιαίρετη και αναπαλλοτρίωτη εξουσία του, ήτοι την κυριαρχία του, και επομένως αδυνατούν πλέον να λάβουν αυτογνώμονα αποφάσεις τα αρμόδια κατά το Σύνταγμα όργανά του. Επίσης ψήφισε όλα τα μέτρα σε βάρος του λαού που οι δανειστές μας μας επέβαλαν με το τρίτο μνημόνιο και στηρίζει την κυβέρνηση που υλοποιεί αυτά και όσα οι προηγούμενες δεν είχαν υλοποιήσει από τα προηγούμενα μνημόνια.

Νικήτας Απόστολου μέλος ΤΟ Ιωαννίνων
23/3/18

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: